Trufelkowy świat

sobota, 9 kwietnia 2016

Tagliatelle w sosie ze świeżych pomidorów z krewetkami

Dzisiaj nastąpił dzień, gdzie po raz pierwszy wykonałam samodzielnie danie obiadowe z krewetkami.
Bardzo się bałam, czy w ogóle się do tego nadaję, ale efekt był pozytywnie zaskakujący.
Nawet mój Mąż, który zawsze był "na nie" na krewetki, był zadowolony z obiadu.
A ja zakochałam się w tym daniu :)!.


Zapraszam Was na Tagliatelle w sosie ze świeżych pomidorów z krewetkami.
Jest bosko!!!! :)



Składniki:
12-15 sztuk krewetek
3 świeże pomidory obrane ze skórki

2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
2 ząbki czosnku

1/4 papryczki chilli
natka pietruszki

łyżka masła
łyżka oliwy z oliwek
1/2 szkl śmietanki 30% (temperatura pokojowa)

1/2 szkl białego półwytrawnego wina
sól
pieprz
makaron brązowy tagliatelle
garść startego sera typu parmezan


Wykonanie:
Krewetki oczyścić, umyć i osuszyć.
Makaron ugotować al'dente.
Pomidory wraz z koncentratem i połową natki pietruszki zmiksować za pomocą blendera.
Na patelni rozgrzać masło i oliwę, dodać przeciśnięty przez praskę czosnek oraz posiekaną papryczkę, smażyć chwilę, po czym dodać zblendowane pomidory i wino.
Gotować na małym ogniu ok 10 minut, co jakiś czas mieszając.
Doprawić delikatnie solą i pieprzem.
Krewetki posypać delikatnie świeżo mieloną solą.
Dodać do sosu pomidorowego i gotować z każdej strony ok 1,5 minuty.
Po tym czasie wlać śmietanę i pozostałą natkę pietruszki.
Dusić jeszcze ok 3 minuty.
Na talerzu ułożyć makaron, sos z krewetkami, a całość posypać parmezanem.
Smacznego! :)
Jest naprawdę pysznie!



1 komentarz:

Smacznego!