Trufelkowy świat

niedziela, 21 sierpnia 2016

Orkiszowe ciasto marchewkowe

Niedziela zawsze tak szybko leci :(
Dzisiaj byliśmy oglądać kuchnie, mam mały mętlik w głowie, nie wiem jak to ogarnąć, szukam inspiracji na małe kuchnie z małym salonem, jak ktoś ma jakieś pomysły, to chętnie zobaczę, posłucham :).
Plus z wyjazdu taki, że wybraliśmy jednogłośnie kanapę :).

A teraz zapraszam Was na pyszne ciacho! :)
Miesiąc temu kupiłam mąkę orkiszową, i nie miałam na nią żadnego pomysłu, aż do dnia wczorajszego :).
Postanowiłam zrobić zdrowszą wersję mojego ulubionego marchewkowego ciasta.
Zamiast cukru pudru, na wierzchu jest posypka słonecznikowo-migdałowa.
A zamiast zwykłej mąki, mąka orkiszowa.
Zapraszam!



Składniki:
2,5 szkl mąki orkiszowej
4 duże marchewki
5 jajek
1/3 szkl cukru brązowego
2/3 szkl oleju
2 łyżeczki cynamonu
szczypta gałki muszkatołowej
otarta skórka z jednej cytryny
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
garść płatków migdałowych
garść ziaren słonecznika


Wykonanie:
Marchewki umyć, obrać i zetrzeć  na tarce. Wymieszać ze skórką cytrynową.
Do miski wrzucić jajka, zmiksować z dodatkiem cukru, stopniowo dodawać mąkę, cynamon, gałkę, proszek i sodę, nadal ubijając. Całość wymieszać delikatnie z marchewką. Przelać do wysmarowanej masłem foremki. Wygładzić nożem, posypać ziarnami słonecznika i płatkami migdałowymi. Piec ok 60 minut, w nagrzanym do 180 stopni piekarniku.

14 komentarzy:

  1. Wygląda przepysznie! Koniecznie muszę wypróbować Twój przepis:D

    OdpowiedzUsuń
  2. A ta mąka orkiszowa to jakiego typu ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Musi być pyszne! Uwielbiam marchewkowe wypieki :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Pokochałam mąkę orkiszową i ostatnimi czasy króluje ona w mojej kuchni :)
    Czuję, że to ciasto też bym pokochała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też ją pokochałam :)
      z marchewką komponuje się idealnie :D

      Usuń
  5. Najlepsze według mnie jest to, że mąki orkiszowe stały się teraz bardzo popularne, a może to i nawet lepiej, ponieważ z wielu artykułów wynika, że mają dużo lepsza właściwości od zwykłej mąki. Fajną propozycją jest też to, że można skorzystać sobie z mąki https://basiazsercem.pl/ bo mają ciekawe propozycje.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest to z pewnością propozycja która mnie zaciekawiła. Chętnie sprawdzę jego smak.

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie w domu raz w miesiącu tradycyjnie przyrządzamy to ciacho.

    OdpowiedzUsuń
  8. A może być maka orkiszowa razowa typ 2000

    OdpowiedzUsuń

Smacznego!