Trufelkowy świat

środa, 13 stycznia 2016

Risotto ze szpinakiem i kurczakiem

Dobry wieczór, jak mija wieczór?
Za oknem zimno, mokro, ciemno... Ja czekam z niecierpliwością na lato, aż w końcu będzie widać efekty budowy naszego gniazdka :). Żeby czas szybciej leciał, zaczęłam ćwiczyć znowu, na początek Mel B - ćwiczenia na pośladki :), jak przyjdzie wiosna mam nadzieję, że dam radę i zacznę biegać.
A dziś zgodnie z obietnicą mam dla Was przepis na przepyszne Risotto ze szpinakiem. Mój Mąż je pokochał, zresztą ja też ;). Już je robiliśmy 4 razy w przeciągu dwóch tygodni, a jeszcze nam mało. Za każdym razem trochę urozmaicaliśmy potrawę. :)
Zapraszam!


Składniki:

1 opakowanie świeżego szpinaku
2 ząbki czosnku
1/2 posiekanej cebuli
150 ml śmietanki 12% (tej rzadkiej)
1 pojedyncza pierś z kurczaka (może być, a nie musi)
ziele angielskie, liść laurowy, pieprz w kulkach
50 ml białego wina (u mnie półwytrawne) 
oliwa z oliwek, u mnie Develey
sól
pieprz
ryż risotto
garść parmezanu lub innego podobnego sera

Wykonanie:
Pierś z kurczaka ugotować w wodzie z dodatkiem ziela, liści laurowych i pieprzu w kulkach. (Można też dosypać ulubione zioła). Gotować ok 30 minut.
Szpinak opłukać, na patelni rozgrzać oliwę z oliwek, dodać posiekaną cebulę, zeszklić ją, pod koniec dodać przeciśnięty przez praskę czosnek i szpinak. Dusić ok 10-15 minut, co jakiś czas mieszając, w połowie gotowania dolać białe wino. Po 15 minutach dolać śmietankę i zmiksować blenderem na gładką masę. 

Ryż risotto ugotować wg przepisu.
Sos szpinakowy doprawić solą i pieprzem, dodać pokrojonego kurczaka.
Ryż wymieszać lub polać sosem (my wolimy polane sosem). Całość posypać serem.

Smacznego!




4 komentarze:

Smacznego!