Trufelkowy świat

wtorek, 8 października 2013

Zupa krem z dyni z lanymi kluseczkami

Witam Was moi Kochani!

Przepraszam, że mnie nie było kilka dni, ale czas zabrała mi przeprowadzka, ciągłe sprzątanie po remoncie, przyjmowanie ostatnich fachowców i moja nowa praca :).
Ale już powoli do Was wracam, jak już na dobre skończy się remont, to już NAPRAWDĘ NAPRAWDĘ wrócę do Was :)!

Tym czasem mam dla Was pyszną zupę krem z dyni, bardzo dobra jest również jako śniadaniowy przysmak. Pożywna i smaczna.

Pierwszy raz przyrządzałam danie z dyni, zawsze się bałam, że mi nie wyjdzie i takie tam :).
Dziś stwierdzam, że jeszcze skuszę się na dżem z dyni, być może w towarzystwie pomarańczy i goździków (jak zainspirowała mnie dzisiaj Koleżanka Alicja w pracy:))






Składniki:
ok pół średniej dyni (jeśli wolimy rzadszą zupę, dodajemy mniej dyni)
0,75 l mleka
łyżeczka masła
sól

Składniki na kluski lane:
4 jajka
8 łyżek mąki tortowej (Jajka i mąkę wymieszać, można delikatnie posolić)

Wykonanie:
Dynię obrać, odkroić środek, wyjąć pestki i pokroić w kostkę. Zalać wrzątkiem, osolić i gotować ok 10 minut. Po tym czasie odcedzić dynię i zmiksować blenderem na papkę.
Mleko zagotować z łyżeczką masła, dodać kluseczki lane i gotować jeszcze chwilę, ja kluseczki roztrzepuję trzepaczką, aby były malutkie i drobniutkie:). Kiedy kluseczki się zagotują dodać masę dyniową wg uznania. Posoilić do smaku.
Gotowe :).







1 komentarz:

  1. Ja krem z dyni uwielbiam. Z kluseczkami jednak jeszcze nie próbowałam robić :) Fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń

Smacznego!