Trufelkowy świat

piątek, 10 czerwca 2016

Pomidorowy krem z soczewicy z mozarellą

Dzień dobry, przed nami miesiąc z piłką nożną, miesiąc pełen emocji dla naszych facetów, ale również dla nas, kobiet - musimy to przetrwać :).
Po prostu jest taka strategia, że nie będę marudzić, niech sobie ogląda, niech sobie wcina te niezdrowe chipsy popijając piwem (muszę siedzieć 3 metry od niego, żeby mnie nie kusiły... wystarczy mi małe Somersby;)), będę grzeczna, nie będę przeszkadzać, może mi się odwdzięczy za miesiąc, i kolejny będzie przeznaczony na moje pasje i rozrywki :).

Przynajmniej wpadnie trochę czasu na nadrobienie bloga.
Maseczka na twarz, RMF CLASSIC w tle (uwielbiam!!!!), pełen relaks.

Dzisiaj zapraszam Was na pomidorowy krem z soczewicy z mozarellą. Pierwszy raz robiłam coś z soczewicy i się zakochałam w niej :).
Smakowało nawet Mężowi!

ZAPRASZAM...



Składniki:

1 szkl czerwonej soczewicy
2 duże pomidory
1 puszka pomidorów
1 łyżka oliwy + 1 łyżka masła
1/2 posiekanej cebuli
2 ząbki czosnku przeciśniętego przez praskę
2 marchewki
500 ml wywaru warzywnego
garść świeżego posiekanego koperku
3 łyżeczki ketchupu pikantnego PREMIUM (u mnie NOWOŚĆ DEVELEY)
1 szczypta ostrej papryki
2 szczypty łagodnej papryki
sól
2 łyżeczki soku z cytryny
1 puszka zielonego groszku
1 kulka mozarelli


Wykonanie:
Do garnka wrzucić masło, oliwę, posiekaną cebulę i czosnek, chwilę podsmażyć, dodać startą marchewkę i opłukaną soczewicę. Zalać bulionem i gotować na małym ogniu pod przykrywką ok 10 minut, aż soczewica i marchewka będą miękkie.
W międzyczasie sparzyć i obrać pomidory ze skórki.
Dodać do wywaru i gotować jeszcze 5 minut.
Zdjąć z ognia dodać ketchup, przyprawy, cytrynę i koperek, wszystko zmiksować blenderem na gładką masę.
Wrzucić groszek i podgrzać jeszcze 3-4 minuty.
Mozarellę pokroić w kostkę.
Do miseczki wlać zupę, dodać ser i posypać koperkiem.
Smacznego!




Do zupy użyłam ketchup firmy Develey, który naprawdę mogę z całego serca polecić.
Odkąd pierwszy raz go spróbowałam, stał się on moim ulubionym, serio, już dawno nic mi tak nie zasmakowało (zresztą nie tylko mnie, mój mąż zachwycony, przyjaciele, rodzinka).

Wysoka zawartość pomidorów - aż 232 g na 100 g produktu. Ketchup Premium nie zawiera substancji zagęszczających, substancji konserwujących, jest bezglutenowy i wegański, cukier biały zastąpiony jest cukrem z trzciny cukrowej.
Poleca go również strona czytajsklad.com.
W smaku jest naprawdę przepyszny. Do wyboru w wersji pikantnej i łagodnej.


1 komentarz:

Smacznego!