Trufelkowy świat

poniedziałek, 18 stycznia 2016

Ciasto z awokado w pistacjowej posypce

Dobry wieczór!
Jak Wam minął poniedziałek?
Bo ja trochę podziębiona :(...
Kaszel, katar, w końcu i mnie dopadło.
Przy takich sytuacjach trzeba sobie poprawić humor czymś słodkim. Proponuję przepyszne ciasto z awokado, polane limonkową polewą w posypce z pistacji.
Zainspirował mnie przepis z bloga Basi Ritz.
Wyszło naprawdę bosko :).



Składniki:
1 dojrzałe awokado
2 łyżki soku z limonki
skórka otarta z jednej limonki
180 g cukru
225 g miękkiego masła
300 g mąki pszennej
100 g zmielonych migdałów
4 całe jajka
50 ml mleka
2-3 łyżeczki proszku do pieczenia
dodatkowo na polewę:
ok 150 g cukru pudru

skórka otarta z jednej limonki
na oko sok z limonki
filiżanka posiekanych pistacji

Wykonanie:
Awokado przekroić na pół, wyciągnąć pestkę, obrać ze skórki, skropić limonką i zmiksować blenderem.

Formę do ciasta o długości ok 25 cm wysmarować masłem, oprószyć bułką tartą lub kaszką.
Piekarnik nagrzać do ok 175 stopni, funkcja góra/dół.

Masło zmiksować na jednolitą masę z cukrem, dodawać po jednym jajku dalej miksując do gładkiej konsystencji.
Przesianą mąkę, migdały i proszek do pieczenia dokładnie wymieszać.
Dodawać je na zmianę z awokado i mlekiem do masy maślanej, ciągle miksując.
Ciasto przełożyć do formy i piec ok 70 minut do efektu suchego patyczka.
W trakcie pieczenie po ok 40 minut przykryć ciasto folią aluminiową, aby się nie przypiekło.

Ciasto odstawić do ostudzenia.
Pistacje posiekać.
Przygotować polewę.
Cukier puder wymieszać na gładką masę z sokiem i skórką z limonki.
Gotową posmarować ciasto i posypać pistacjami.
Smacznego!
Jest naprawdę pysznie!!!! :)







3 komentarze:

  1. Jeszcze nie udało mi się kupić odpowiedniego awokado :<

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam awokado w Lidlu i Kauflandzie;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo cieszy mnie każdy komentarz od WAS :)
Dlatego komentujcie! :)