Trufelkowy świat

środa, 31 grudnia 2014

Krówka na krakersach

Dzień dobry w tym starym roku jeszcze...
Długo zastanawiałam się co szybkiego (z racji, że w sylwestra do pracy), słodkiego przyszykować na ostatni dzień tego roku.
Zainspirowałam się słodkim przepisem na krówkę na blogu Om nom nom. 



Dlatego będziemy zajadać się pyszną krówką na słonych krakersach. Bez pieczenia, szybko, i pysznie! :)



A korzystając z okazji chciałam Wam podziękować za Waszą obecność na moim blogu. Życzę Wam wszystkim szczęśliwego Nowego Roku, aby był znacznie lepszy od poprzedniego oraz by spełniły się wszystkie Wasze marzenia! :)

A teraz zapraszam na kawałek krówkowego ciasta.

Składniki: 
2 opakowania słonych krakersów - duże
1 szkl mąki
1 jajko
4 szkl mleka
1 budyń śmietankowy
1 kostka masła
3 łyżeczki cukru
1/2 l śmietany kremówki
2 śmietanofixy
2 opakowania płatków migdałowych (u mnie 140 g razem)
3/4 puszki masy kajmakowej



Wykonanie:
1 szklankę mleka zmiksować z jajkiem, mąką i budyniem. Pozostałe mleko zagotować z masłem i cukrem. Kiedy masło się rozpuści zdjąć z palnika i dodać zmiksowaną masę. Gotować na małym ogniu, ciągle mieszając. Na koniec można jeszcze raz zmiksować masę.

Na blachę wyłożyć pierwszą warstwę krakersów, posmarować je masą kajmakową, znowu krakersy, masa budyniowa i znów krakersy, masa kajmakowa i krakersy. 
Na koniec ubić kremówkę ze śmietanofixami, wyłożyć na wierzch ciasta. 
Całość posypać uprażonymi na suchej patelni migdałami.
Schłodzić - najlepiej całą noc.
Gotowe :).
Szybko, bez pieczenia i jak smacznie. :)

13 komentarzy:

  1. Krówka wygląda smakowicie :) Ja robiłam wczoraj, ale na cieście miodowym. Zawsze mam wrażenie, że z krakersami to będzie za słone :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie te smaki fajnie się łączą, i dobrze ze sobą współgrają :)
      Polecam spróbować. A krakersy najlepiej wybrać lajkonika :).

      Usuń
  2. Pysznie wygląda :) zapraszam również do mnie http://samaslodyczuasi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, wygląda znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się w pełni, że świetnie się łączą smak krówki i delikatnie słonych krakersów. Zrobiłam wczoraj to ciasto i wyszło rewelacyjnie. Naprawdę super przepis. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  5. jaka musi być blaszka , żeby się udało tyle warstw zrobić?

    OdpowiedzUsuń
  6. wspaniały blok i fajne treści

    OdpowiedzUsuń
  7. blog jest extra bede tu wracać!

    OdpowiedzUsuń
  8. inspirujące wpisy i fajne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  9. fantastyczny wpis oby tak dalej!

    OdpowiedzUsuń

Smacznego!