Trufelkowy świat

wtorek, 24 marca 2015

Kokosanki

Chwaliłam Wam się ostatnio na fanpage'u, że odebrałam książkę Małeckiego z Lidla. Jest pięknie wydana, cudowne fotografie, fajne, zwięzłe opisy, pyszne słodkości... Postanowiłam sobie że raz w tygodniu coś z niej przygotuję, zobaczymy jak to wyjdzie.
Pierwsze w miskę poszły kokosanki.




Polecam serdecznie, szybciej znikają niż je się robi, ale warto...

Składniki:
200 g wiórków kokosowych

10 łyżek płaskich cukru
1 opakowanie cukru waniliowego
5 białek (żółtka koniecznie zostawcie na szarlotkę - przepis w następnym poście!:)
1/2 tabliczki gorzkiej czekolady


Wykonanie:
W większym garnku rozgrzać wodę, kiedy się zagotuje umieścić nad nim miskę lub mniejszy garnek z cukrem, cukrem waniliowym, wiórkami oraz białkami. Mieszać nad parą do uzyskania jednolitej, gorącej masy. Następnie zdjąć z garnka i ostudzić.
Połowę masy uformować na blaszce posypanej delikatnie mąką w kulki.
Do drugiej połowy dodać posiekaną gorzką czekoladę. I również uformować kulki.
Piec w nagrzanym do 170 stopni z termoobiegiem ok 16 minut.


Kokosanki są pyszne, mnie smakowały bardziej te czekoladowe, mojemu Przemkowi tradycyjne. :)
Smacznego! :)



1 komentarz:

Smacznego!