Trufelkowy świat

czwartek, 24 lipca 2014

szybkie ciasto z jabłkami i porzeczkami

Pogoda za oknem się pogorszyła, pierwszy dzień od chyba trzech tygodni poczułam trochę chłodu i założyłam bluzę. :)
Dzisiaj mam dla Was szybkie i pyszne ciasto ucierane, pełne jabłek i porzeczek.
Zapraszam.


Składniki: 

4-5 jabłek
2 garście porzeczek czerwonej i czarnej
1 łyżka masła
120 g masła lub margaryny
1 opakowanie cukru waniliowego
1/2 szkl cukru pudru trzcinowego (może być też zwykły puder)
otarta skórka z 1/2 cytryny
4 małe jajka lub 3 duże
1 szkl mąki tortowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki mleka
szczypta cukru trzcinowego

Wykonanie:
Jabłka obrać, oczyścić z gniazd, pokroić wg uznania. W garnku rozpuścić łyżkę masła, dodać jabłka i porzeczki, chwilę podsmażyć. Odstawić.
Masło zmiksować z cukrem pudrem i waniliowym, dodać stopniowo jajka i z każdym mieszać mikserem ok 30 sekund. Dodać skórkę z cytryny oraz na przemian przesianą mąkę i mleko.
Ciasto wyłożyć do wysmarowanej okrągłej foremki. Dodać owoce i posypać cukrem trzcinowym.
Piec ok 40 minut w piekarniku nagrzanym do 170 stopni.
Smacznego! :)



4 komentarze:

  1. U nas dzisiaj rano byłą burza, a po 12 wychodziłam z psem na spacer w letniej sukience, bo znów cieplutko :)
    Pysznie wygląda to ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny tekst! Od roku nie czytałam tak wartościowego i fajnego artykułu.

    OdpowiedzUsuń

Smacznego!