Trufelkowy świat

sobota, 23 marca 2013

Tarta ze szpinakiem i kawałkami kurczaka

Mam dzisiaj dla Was pyszną propozycję na obiad lub kolację.
Lubicie szpinak? Lubicie piersi z kurczaka? A lubicie ciasto francuskie?
To idealnie się składa!
Bo przed Wami pyszna francuska tarta z tymi oto dodatkami.







Potrzebujemy:
1 ciasto francuskie
1 podwójną pierś z kurczaka
1 opakowanie szpinaku w liściach mrożonego
4 ząbki czosnku
śmietana 12% 200 g 
1 jajko

sól, pieprz świeżo mielone
Garść sera żółtego startego.




Przygotowanie:
Piersi pokroić w drobną kostkę. Przyprawić wg uznania i usmażyć na oliwie z oliwek. Szpinak podsmażyć na osobnej patelni na maśle. Pod koniec dodać rozgnieciony czosnek i usmażonego kurczaka, podsmażać jeszcze kilka minut. Doprawić wg uznania solą i pieprzem.
Odstawić do przestygnięcia.
Formę do tarty wylepić ciastem francuskim, tak by dno zostało wyłożone podwójnie (można wylepić też wyższe boki).
Formę wstawić do nagrzanego do 200 stopni piekarnika na 5 minut.
W tym czasie z farszu odlać nadmiar "soków", jeżeli jest.
Do farszu dodać śmietankę wymieszaną z jajkiem. 
Wyłożyć na ciasto francuskie, posypać serem żółtym wg uznania i piec jeszcze 20-25 minut.

Smacznego! :)






4 komentarze:

  1. tarty są smaczne:) bardzo lubię taką wersję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja użyłam pierwszy raz mojej silikonowej foremki do tarty i pierwszy raz robiłam tartę z ciasta francuskiego ze szpinakiem :D

    i stwierdziłam dzisiaj, że to jedno z moich ulubionych dań :)
    Następnym razem wypróbuję chyba z łososiem :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny przepis proponuję spróbować małą modyfikację:
    do kurczaka dodac czosnkui cały czas podsmażać szpinak razem z kurczakiem w tedy bardziej przesiąkną swoimi smakami. :) zapraszam do mnie na smaczniegotowane.logspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie wypróbuję! :D
      pozdrawiam i oczywiście z chęcią zajrzę do Ciebie :D

      Usuń

Smacznego!