Trufelkowy świat

niedziela, 10 lutego 2013

Pierogi ze szpinakiem i ziemniakami

Dzień Dobry Kochani!
Niestety sesja przedłużyła mi się do następnego poniedziałku :(
Zabrakło 4%, czyli 2 punktów :( Ehhhh...
Ale byłam zła i smutna z tego powodu! Głupie 2 punkty (całość była na ponad 100 punktów...)
Ale trudno... Trzeba wziąć się jeszcze mocniej! To chyba znaczy, że prawie w ogóle spać nie będę już :)
Trudno.
Dzisiaj po zajęciach jadę aż na pół dnia do domu. Stęskniłam się, jestem ciekawa jak przebiegają remonty, a potem znowu nie wiem kiedy pojadę do domu, skoro kolejny semestr zaczyna się od razu po poprawce:(


Ale to nic. Konkurs obiecany też będzie :)!
W przerwie między pisaniem Pracy Licencjackiej, a końcem sesji. :(
Ale mam nadzieję, że poczekacie?! :)

Już mi baaardzo brakuje gotowania, nie pamiętam kiedy sobie porządnie pogotowałam. :(
No to przejdźmy do naszych pierogów!
Mam dzisiaj dla Was pierogi ze szpinakiem i ziemniakami




Najpierw robimy farsz - bardzo prosty w wykonaniu.


Składniki na farsz:
5-6 większych ziemniaków
szpinak (450 g mrożonego)
cebula - ok pół
czosnek - 4 ząbki sól, pieprz

By wykonać farsz gotujemy ziemniaki i miksujemy je za pomocą blendera. Szpinak podsmażamy z cebulką, przyprawiamy czosnkiem, solą i pieprzem. Mieszamy razem z ziemniakami.

Składniki na ciasto:
mąka pszenna (ok. 0,5 kg)
olej (ok. 4 łyżek)
sól (spora szczypta)
gorąca, lecz nie wrząca woda

Mąkę przesiewamy do dużej miski, dodajemy sól, polewamy olejem, mieszamy do uzyskania „konsystencji mokrego piasku”. Dolewamy wodę, taką ilość by ciasto było plastyczne i miękkie, ale nie lepiło się do wałka. W razie potrzeby podsypujemy dodatkowo mąką. Ciasto wałkujemy cienko , wycinamy kółka szklanką, wkładamy farsz i zalepiamy. Wrzucamy je do wrzącej, osolonej wody i gotujemy przez około minutę od wypłynięcia pierogów.

Podsmażamy na masełku cebulkę i dodajemy na ugotowane pierogi.



Smacznego:)

1 komentarz:

  1. ja się skusze na jednego :) no może dwa :) albo z dziesięć ;)

    OdpowiedzUsuń

Smacznego!