Trufelkowy świat

środa, 19 września 2012

Szybki i pyszny placek z węgierkami

Szybki i bardzo smaczny placek z węgierkami. Idealny do popołudniowej kawki. :)



Składniki:
½ kostki masła
¾ szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 szklanki mąki tortowej
4 jajka
cukier puder i cynamon do posypania
kilka śliwek

Wykonanie:
Masło rozpuścić i dodać cukier - wymieszać. Mąkę przesiać do miski razem z proszkiem do pieczenia i dodać rozpuszczone masło z cukrem. Ciasto miksować dodając po jednym jajku. 
Tortownice lub naczynie do tarty wysmarować masłem i posypać kaszą manną, ciasto przelać. 
Na wierzch ułożyć śliwki przekrojone na pół, (owoce układamy wnętrzem do góry). 
Piec w temperaturze 180 stopni przez ok. 40-50 minut do suchego patyczka. Posypać cukrem pudrem i cynamonem.
Smacznego.:)





2 komentarze:

  1. Upiekłam to ciasto na Twój konkurs... z łakomstwa :)
    Bo mam umowę sama ze sobą, że w ogóle nie kupuję słodyczy, a jak mam ochotę na coś słodkiego to muszę to sobie upiec/upichcić. Ma to na mnie dobry wpływ, bo czasem mam lenia i zamiast robić coś słodkiego zjem garść oliwek (nic tak nie zabija ochoty na słodkie!!) albo kromkę chleba (przyznaję, czasem z masłem i cukrem...), ale jednak najczęściej pilnuję się, żeby przynajmniej raz w tygodniu coś upiec. A wczoraj dodatkowo kupiłam mrożone śliwki, bo od paru tygodni miałam na śliwki wielką ochotę, więc ten placek był wyborem oczywistym. Również dlatego, że wymaga minimum składników, które miałam w domu, robi się naprawdę szybko i... pysznie smakuje :) Myślę, że dobrze wybrałam i dodam, że dobrą decyzją było też podanie tego ciasta z sosem czekoladowym i... syropem klonowym. Moje niedzielne śniadanie mistrzów!! :)

    OdpowiedzUsuń

Smacznego!