Trufelkowy świat

środa, 19 września 2012

Leczo - palce lizać - wg mojej receptury ;-)







Leczo – palce lizać ;-) moja własna receptura



Składniki:



100gr boczku wędzonego – pokrojony w cienkie kawałki

2 cebule drobno pokrojone

2 łyżki smalcu

5 kiełbasek (u mnie zwyczajne) – w plasterki

1,5 kabaczka lub cukinii (u mnie jeden mały – bez obierania w plasterki cienkie i pół większego obranego i pokrojonego w kostkę)

Fasolka konserwowa – żółta – słoik (odcedzić)

Pomidory w puszce krojone

3 pomidory – sparzone i obrane ze skórki – drobno pokrojone

Pieczarki, obrane i pokrojone w kostkę

3 papryki – pokrojone w drobną kostkę (u mnie dwie czerwone i jedna żółta)



Smalec rozptapiam w garnku o głębokim dnie, podsmażam na nim boczek i cebulę.

Następnie dodaję pomidory w puszce razem z tym sokiem, pomidory zwykłe, fasolkę, pieczarki, paprykę, kabaczka (lub cukinię), kiełbaskę. Wszystko duszę ok godziny. Można doprawić do smaku, ja do mojego leczo nie dodaję przypraw, składniki wzajemnie się uzupełniają i tworzą pyszny smak.





Podawać z ryżem lub bułeczkami własnej roboty które podałam w poprzednim przepisie:)

1 komentarz:

Smacznego!