Trufelkowy świat

poniedziałek, 24 września 2012

Kubusiowa Fantazja

Dzisiaj chciałam się z Wami podzielić czymś troszkę innym, a dokładniej nazwałam to "Kubusiowa Fantazja".




Składniki na biszkopt:


5 jajek
1/2 szkl mąki ziemniaczanej
1/2 szkl mąki krupczatki

1/2 szkl cukru
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżki wody

Wykonanie:
Białka ubić na sztywną pianę, dodać cukier i nadal ubijać.
Następnie 3 łyżki wody, i po jednym żółtku (z każdym żółtkiem ok 15sekund ubijać).
Do tej masy dodać przesiane mąki i proszek do pieczenia - i drewnianą łyżką delikatnie wymieszać.
Ciasto wylać na blachę (wcześniej wysmarowaną tłuszczem i posypaną kaszką manną)
Piec ok 25-30 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.



Kiedy wyjmiemy gorący biszkopt, odrywamy górę (tą ciemniejszą, cienką warstwę - którą możemy zjeść - pyyszna jest!)

Składniki na masę kubusiową:
Kubuś 1L (ja użyłam malinowego, mojego ulubionego)
2 budynie śmietankowe lub waniliowe
Herbatniki ok 3 dużych paczek



Wykonanie:
Odlać szklankę soku na rozmieszanie budyni, resztę ugotować. Kiedy Kubuś sie zagotuje dodać rozmieszane budynie i gotować, aż będzie gęsty. Powstanie masa o ślicznym pomarańczowym kolorze.
Gorący budyń wylać na zimny biszkopt.
Na ciepłą masę ułożyć herbatniki i docisnąć je delikatnie.
Odstawić do ostudzenia.



Składniki na śmietanową warstwę:
0,5 litra kremówki
2 śnieżki na mleko
wiórki kokosowe ok 0,5 szklanki

Wykonanie:
Ubić kremówkę ze śnieżkami. Wyłożyć na herbatniki, a na koniec posypać wiórkami kokosowymi.



Smacznego! :)

1 komentarz:

Smacznego!