Trufelkowy świat

poniedziałek, 14 marca 2016

jaglane bounty

Dzisiaj chciałam Was zaprosić na zdrową wersję batoników BOUNTY.
Dopiero od niedawna odkrywam różne smaki kaszy jaglanej.
Przygotowuję ją na różne sposoby, metodą prób i błędów odkrywam smaki, które zachwycą nie tylko moje podniebienia, ale też podniebienie mojego Męża, który nie jest wielkim fanem tej kaszy.
Na szczęście coraz częściej udaje mi się go zaskoczyć w pozytywny sposób.
Dzisiaj przygotowałam dla niego zdrową wersję jaglanych Bounty.




Składniki:
1 szkl kaszy jaglanej
2 szkl wody
1 puszka mleka kokosowego
4 łyżki miodu
2 szkl wiórek kokosowych
1/2 szkl płatków migdałowych
kilka orzechów (wg uznania)
1 tabliczka gorzkiej czekolady

Wykonanie:
Kaszę wrzucić na sito i wypłukać pod zimną wodą.
Następnie, odcedzoną, wrzucić do garnka, zalać wrzątkiem, gotować 3 minuty i odcedzić ponownie.
Kaszę zalać dwoma szklankami wrzącej wody, dodać 10 czubatych łyżek mleczka kokosowego, wymieszać i gotować 15 minut pod przykrywką na małym ogniu. Po tym czasie zdjąć z ognia i pozostawić na jeszcze 5 minut.
Kaszę przestudzić.
Dodać miód, płatki migdałowe i wiórki kokosowe. Wymieszać i rozłożyć do silikonowej foremki.
Przygotować polewę.
W kąpieli wodnej rozpuścić czekoladę. Dodać pozostałe mleko kokosowe i dobrze wymieszać.
Polewą równomiernie posmarować masę kokosową.
Schłodzić w lodówce kilka godzin (najlepsze na drugi dzień).
Pyszna, zdrowa przekąska, którą można zajadać się bez wyrzutów ;-). Taka opcja pasuje mi jak najbardziej, mam nadzieję, że i Wam się spodoba!







      

1 komentarz:

Smacznego!