Trufelkowy świat

poniedziałek, 11 sierpnia 2014

Puszyste ciasto z dodatkami

Hej!
Dzisiaj mam dla Was pyszne puszyste ciasto z dodatkami - równie pysznymi! :)
Jest tam też mój ulubiony ostatnio Karob, który poznałam dzięki uprzejmości firmy SKWORCU :).

Dodaję go do wielu ciast, ciasteczek, naleśników, zastępuje nim również kakao, i jest naprawdę pysznie, polecam! 



Składniki:
6 jajek
1 szkl cukru
1/2 szkl oleju
1 szkl mleka
3 szkl mąki tortowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia (u mnie SKWORCU)
2 łyżki kakao naturalnego (u mnie SKWORCU)
1 łyżka karobu (u mnie SKWORCU)
1 jabłko obrane i pokrojone w kostkę
2 garście borówek
2 łyżki wiórek kokosowych
garść rodzynek zielonych (u mnie SKWORCU)
1 łyżka miodu

Wykonanie:
Białka oddzielić od żółtek, ubić ze szczyptą soli, kiedy piana będzie sztywna dodać stopniowo cukier, następnie po jednym żółtku i z każdym ubijać ok 30 sekund. 
Mąkę przesiać, połączyć z proszkiem do pieczenia, kakao i karobem.
Do masy jajecznej dodać olej i mleko, miksować na średnich obrotach.
Następnie dodać stopniowo mąkę z dodatkami oraz miód i wymieszać lub miksować na wolnych obrotach. Dodać jabłko, borówki, rodzynki, wiórki. Delikatnie wymieszać.
Ciasto przelać do formy (u mnie 23x32) wysmarowanej tłuszczem i obsypanej bułką tartą. Piec w nagrzanym do 170 stopni piekarniku ok 40 minut. 

3 komentarze:

Smacznego!