Trufelkowy świat

piątek, 6 czerwca 2014

Piersi w sosie śmietanowo-musztardowym

Dzisiaj mam dla Was weekendową propozycję na obiad. Robiłam po raz pierwszy i bardzo wszystkim smakowało. Piersi w sosie śmietanowo-musztardowym. Wyszło naprawdę pysznie! :)



Składniki:
2 piersi z kurczaka
200 g śmietanki słodkiej (płynnej)
4-5 łyżeczek musztardy francuskiej (u mnie DEVELEY)
sól
pieprz
ziele angielskie 2 szt
liść laurowy 1 szt
pieprz w kulkach 2 szt
sok z cytryny
oliwa z oliwek
1 łyżeczka mąki z cieciorki do zaklepania sosu (u mnie SKWORCU


Wykonanie:
Piersi pokroić w kostkę lub słupki wg uznania.
Przyprawić pieprzem i solą.
Obsmażyć z obu stron na oliwie z oliwek.
Dodać mniej niż pół szklanki wody, ziele angielskie, liść laurowy i pieprz w kulkach i dusić pod przykryciem ok 10 minut.

Śmietanę wymieszać z musztardą. Zalać piersi i dusić następne 10-15 minut pod przykryciem.
Sos zagęścić mąką z cieciorki (mąkę wymieszać z odrobiną śmietany i powstałego już sosu, dodać do gotującej się potrawy, wymieszać).

Doprawić wg uznania solą, pieprzem i sokiem z cytryny.
Podawać z ryżem.
Smacznego :)!





4 komentarze:

  1. znam ten przepis, wychodzi z tego fajny obiad :)
    Pozdrawiam
    Michał
    szkola-doberman.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja jadłam pierwszy raz i bardzo mi smakowało :)
      Pozdrawiam również!:)

      Usuń
  2. pyszne danie:) lubię takie sosy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też lubię takie sosy :)
      Pozdrawiam ciepło!:))

      Usuń

Smacznego!