Trufelkowy świat

sobota, 24 maja 2014

Lody

Sezon na lody trwa.

Uwielbiam zimne,domowej roboty, pyszne, o różnych smakach.
Kiedy byłam mała, pamiętam jak sąsiadka zawsze przynosiła mi je w takim pudełku po margarynie, a ja szczęśliwa byłam w stanie zjeść od razu takie pudełko :) (mając 10 lat :D)
Dlatego postanowiłam zrobić lody właśnie z Jej przepisu.
Pani Halinko - bardzo dziękuję za przepis i za ten smak! :):*
Przygotowałam je z myślą o Dniu Matki dla Mamy :)
Na dworze gorąco, dlatego taki deser myślę będzie idealny! :)




Składniki:
6 jajek
1 l śmietany kremówki
niepełna szkl cukru
olejek śmietankowy (1/2)
opcjonalnie:
1 łyżka kakao z wiatrakiem
1/2 szkl zmiksowanych owoców (np. truskawki, poziomki, jagody) 




Wykonanie:
Jajka sparzyć. Oddzielić białka od żółtek.
Białka ubić z cukrem na sztywną pianę. Dodać stopniowo żółtka i olejek.

Kremówkę w osobnej misce ubić również na sztywno, dodać do niej ubite białka i wymieszać łyżką.
Masę podzielić na 3 części. (wg uznania)
Do pierwszej można dodać gorzkie kakao, do drugiej owoce, do trzeciej nic.
Całość przelać warstwami do opakowań po lodach lub plastikowych pojemników.
Zmrozić - najlepiej całą noc.
Ja zrobiłam jedno pudełko śmietankowych, a dwa pozostałe kakaowo-śmietankowe.
Następnym razem mam w planach malinowe i kawowe :).

Smacznego! :)


Lody przygotowane z myślą o świetnym konkursie na blogu Tradycyjna Kuchnia :)

7 komentarzy:

  1. Domowe lody są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. woww :) wyglądają pysznie :) muszę koniecznie wypróbować !
    ps. dziękuje za zgłoszenie do konkursu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam najzwyklejsze bez dodatków, przepyszne wyszły !

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne, a dla mnie najważniejsze, że bez maszyny i przede wszystkim chemicznych dodatków.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. mam pytanie , ile pojemnikow tych lodow wychodzi ( mam na mysli litrowe pojemniki po lodach ) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja zawsze robię w pudełkach plastikowych, tych takich do żywności. Ale myślę, że 2-3 pudełka wyjdą :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Uwielbiam lody i zawsze z utęsknieniem czekam na rozpoczęcie sezonu.

    OdpowiedzUsuń

Smacznego!