Trufelkowy świat

wtorek, 4 lutego 2014

pierś z kurczaka z sosem brokułowo-śmietanowym

Witam Was moi Kochani!
Trochę czasu minęło od ostatniego posta, ale dzisiaj mamy dopiero nasz pierwszy wolny dzień...
Jak to było cudownie pospać do 9... Mimo, że tak obudziłam się już o 6.30, ale w sumie była to chyba pierwsza cała przespana noc tutaj.. Bo tak to każdej nocy budzę się kilka razy;/

No najpierw mam dla Was przepis na pyszną pierś z kurczaka z pysznym sosem brokułowo-śmietanowym wg przepisu mojego i Karoliny. :)


Składniki na 2 osoby:

sos brokułowy:
1 brokuł
gęsta śmietana 12% - 200g
sól
pieprz
ząbek czosnku
piersi z kurczaka:
2 piersi z kurczaka
dwa plastry sera żółtego
sól (u nas himalajska:))
świeżo mielony pieprz
zioła ulubione
oliwa z oliwek



Wykonanie:
Brokuły pociąć na różyczki i ugotować w lekko osolonej wodzie.
Ząbek czosnku podsmażyć na oliwie z oliwek.
Ugotowany brokuł, śmietanę i czosnek zmiksować blenderem na ulubioną konsystencję, jeżeli mamy taką funkcję :)). Tutaj jest fajny sprzęt, dlatego z niego skorzystałyśmy i zrobiłyśmy sos lekko zblendowany, aby było czuć małe kawałeczki brokuła. Przyprawić wg uznania solą i pieprzem.

Piersi z kurczaka naciąć w środku, włożyć plasterek sera żółtego. Przyprawić ulubionymi ziołami i przyprawami wg uznania. My nie miałyśmy czasu aby piersi poleżały i "przeszły" przyprawami, ale można je odstawić na ok 1h do lodówki.
Następnie piersi z kurczaka, przyprawione, nadziane serem, wrzucamy na patelnię, na rozgrzaną oliwę z oliwek, obsmażamy chwilkę z grubszej strony, po czym podduszamy je pod pokrywką ok 15-20 minut. Są wtedy soczyste i rozpływają się w ustach :)).
Pierś z kurczaka podajemy z gorącym brokułowym sosem.
Smacznego ! Pysznie i zdrowo ! :))


A zapomniałam Wam dodać, że zaczęłam ćwiczyć :). Jestem z tego powodu bardzo dumna, czuję że mam więcej energii i w ogóle poprawia to humor. :)
A tutaj jeszcze porcja zdjęć dla Was :)

 Dzisiejszy spacer po Oberstdorfie :)


Emma - nasza kotka "pensjonatowa" 









Wypad na Nebelhorn :D
Obiad, Iglo itd :)

pozdrawiam i całuję trufelkowo ;*:)

1 komentarz:

  1. piersi z kurczaka wyglądają ciekawie ale ten deser.. mniam:D

    OdpowiedzUsuń

Smacznego!