Trufelkowy świat

poniedziałek, 4 marca 2013

Knedle ze śliwkami

Za oknem coraz cieplej, coraz więcej słońca, więcej śpiewających ptaszków, więcej uśmiechniętych ludzi, biegających dzieci, więcej radości i chęci do życia! 
Przepiękna pogoda w ciągu dnia, uwielbiam kiedy promienie słońca ogrzewają nasze buźki! Aż chce się żyć!:) 
Dzisiaj wróciłam z Szamotuł, aby kontynuować pisanie pracy, z tej kontynuacji powstały Ankiety - których wyniki wykorzystam w tej mojej pracy licencjackiej. Potrzebuję po 25 wypełnień - Blogerów, i 25 wypełnień - Czytelników blogów.

Jeżeli macie ochotę to zapraszam do wypełnienia:

Ankieta dla Blogerów
Ankieta dla Czytelników blogów


Będzie mi bardzo miło :).


W Szamotułach remonty w akcji! W sobotę kuliśmy łazienkę, kurzu tyle wszędzie, że MAKABRA!
Ale dzisiaj za to, już pod moją nieobecność, wylali funamenty pod moją wymarzoną kuchnię! :)
P. kopał przez dwa tygodnie wielką dziurę pod te fundamenty, każdego dnia po dwie godziny... Już cały szczęśliwy, że fundamenty wylane. Wszyscy jesteśmy już zadowoleni z tego powodu:).
W sobotę płytkarz przychodzi i w łazience płytki będzie już kładł podobno.
Coraz lepiej to widzę, chociaż i tak jeszcze mnóstwo jeszcze przed nami.
Najgorsze to chyba będzie burzenie schodów.
Skoro wiosna małymi krokami do nas idzie, to mam dla Was pyszne knedle ze śliwkami! :)
Macie ochotę?
Bo ja wielką! :)



Pyszne, proste knedle ze śmietanką i cukrem waniliowym, lub jak kto woli z bułeczką tartą i masełkiem.



Składniki:
ok 0,5 kg śliwek - kroimy w ćwiartki
0,7 kg ziemniaków
25 dkg (ok 1,5 szkl) mąki pszennej
1 jajko
szczyptę soli
śmietankę, cukier waniliowy



Przygotowanie:
Obieramy ziemniaki i kroimy je w ćwiartki, gotujemy w osolonej wodzie.
Odcedzamy i dusimy lub przepuszczamy przez maszynkę.
Kiedy są ciepłe przesiewamy mąkę, dodajemy jajko i szczyptę soli.
Stolnicę posypujemy mąką i tworzymy knedle. Obtaczamy ćwiartkę śliwki cienko w cieście, można pomóc sobie mąką (ciasto może się kleić)
Wstawiamy osoloną wodę. Do wrzącej wody wkładamy gotowe knedle i gotujemy 3-4 minuty.
Gotowe danie polewamy śmietanką wymieszaną z cukrem waniliowym.
Można zajadać:)



2 komentarze:

Smacznego!