Trufelkowy świat

wtorek, 28 listopada 2017

Czas na kawę - czyli warsztaty kawowe z baristą

23. listopada w Tarnowie Podgórnym koło Poznania odbyły się kawowe warsztaty, które były nagrodą w konkursie. Kiedy dowiedziałam się, że będę w nich uczestniczyć bardzo się ucieszyłam.





Mogę powiedzieć: kolejne cudowne warsztaty za mną. 
Nowe doświadczenia, nowi ludzie, cudowna atmosfera i pyszna kawa. 



Warsztaty poprowadził bardzo miły i dobry w swoim fachu Barista - Łukasz Mitura. Serdecznie zapraszam na jego smaczny profil! 
Dowiedziałam się mnóstwo ciekawych rzeczy i... odkryłam kawę na nowo. Po tym wydarzeniu można nawet powiedzieć, że zakochałam się w niej.



Na samym początku zostałam poczęstowana przepyszną kawą Capuccino, przygotowaną oczywiście przez Łukasza.



Potem zwiedzanie produkcji, zapach kawy był wszędzie.




Jednak najbardziej zachwyciła mnie Manufaktura MK Cafe Fresh. 
Klimat, który tam panował, był niczym z przytulnej kawiarni, zapach, ziarna kawy, miła atmosfera. Zdjęcia mówią same za siebie! Dostaliśmy oczywiście odpowiednie wdzianka do zwiedzania Manufaktury :).







Później mieliśmy możliwość porównania kaw z różnych regionów świata, uczyliśmy się odpowiednio degustować kawę (czyli głośno siorbać :) ). 


Część warsztatów obejmował opis różnych metod parzenia kawy, wszystko mieliśmy pokazane w praktyce i wszystko mogliśmy sami wypróbować. 





Metody, które pokazał nam Łukasz możemy wykorzystać w domu. Wystarczy odpowiedni sprzęt i nasz odświeżony zmysł i mamy najlepszą kawę w domu!
Mogliśmy spróbować różne smaki kawy, porównać, wybrać swoje ulubione. 


Dowiedzieliśmy się również ciekawostek na temat aromatów w kawie.
  



Najbardziej jednak podobała mi się lekcja robienia Latte Art.
Dowiedziałam się w jaki sposób mogę uzyskać podobne efekty w domu. Na pewno wykorzystam tę wiedzę i zaskoczę swoich najbliższych piękną i pyszną kawą.









Moje wrażenia? Na pewno będę szukać swojego smaku kawy. Mam większą świadomość w tej dziedzinie. Dla mnie każde warsztaty wnoszą do mojego życia nowe spojrzenie na niektóre dziedziny. Te na pewno zapamiętam na długo, a jeżeli będzie możliwość bardzo chętnie je powtórzę!
Cudowna atmosfera, wspaniali ludzie i interesujący temat. To sprawia, że można spędzić piękny czas i zdobyć nowe doświadczenie!






6 komentarzy:

  1. Super. Nieskromnie się pochwale ze jestem mistrzynią w latte art- wielkie chmury wychodza mi idealne 😂😂😂

    OdpowiedzUsuń
  2. nie wyobrażam sobie życia bez kawy

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie nie ma nic lepszego jak świeżo zmielona kawa gruboziarnista :). Ma super smak i aromat. Zawsze zaparzam sobie ją w dzbanku z zaparzaczem, który kupiłem swego czasu w sklepie na https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/kawa-i-herbata/dzbanki-i-imbryki. Etap parzenia kawy jest bardzo ważny i ma duży wpływ na jakość smaku tego napoju. Dlatego zawsze staram się zwracać na to szczególną uwagę podczas przyrządzania mojej ulubionej kawy.

    OdpowiedzUsuń
  4. fajnie było tutaj zajrzeć meega fajny blog - polecam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie warsztaty to niesamowite wydarzenie i ogromna porcja wartościowych informacji.

    OdpowiedzUsuń

Smacznego!