Trufelkowy świat

sobota, 13 sierpnia 2016

Pierogi z jagodami - PYSZNE !

Dzisiaj mam dla Was przepis na pyszne pierogi z jagodami.

Sama jestem fanką wszystkich pierogów domowej roboty, przekonałam też do nich mojego Męża, który wcześniej za nimi, aż tak nie przepadał. 


A dziś sam nawet urabia mi ciasto!Przepis na ciasto mam jeden ulubiony, który wykorzystuje prawie do wszystkich pierogów.

Zapraszam!


Składniki na ciasto pierogowe:

600 g mąki tortowej
ok szkl ciepłej wody
1 żółtko
szczypta soli
ok 1/2 kostki miękkiego masła

Składniki na farsz jagodowy:
litr jagód
łyżka mąki tortowej


Wykonanie:

Mąkę przesiać, dodać żółtko i sól. Wyrabiać ciasto, stopniowo dodając ciepłą wodę. Kiedy składniki się połączą, dodać miękkie masło. Urabiać ok 5-10 minut. Ciasto idealnie odchodzi od rąk i z łatwością się urabia.
Jagody opłukać, osuszyć ręcznikiem papierowym i wymieszać z łyżką mąki.
Ciasto podzielić na 3 części, każdą wałkować, wykrawać kółka szklanką, dodać farsz jagodowy, zlepić i wrzucić do wrzącej, osolonej wody.

Gotować do wypłynięcia.
Podawać z ubitą śmietanką kremówką.
Jeśli ktoś lubi bardziej słodko, można posypać delikatnie cukrem lub wanilią.




3 komentarze:

  1. Pierogi domowej roboty mmm... najlepsze! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam pierogi takie z jagodami i śmietaną, smak dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ech przypomniał mi się smak lata. Najpierw zbieranie jagód, a potem mama wyczarowuje przepyszne pierogi z jagodami. Twoje wyglądają smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń

Smacznego!