Trufelkowy świat

wtorek, 19 sierpnia 2014

Placki ziemniaczane SYS klasyczne ze szpinakiem

Firma SyS, słynąca z obiadów, dla zabieganych i mających mało czasu ludzi.
Szybko i przede wszystkim zdrowo, bez sztucznych barwników, konserwantów, przygotowane na bazie suszonych warzyw.


Dzisiaj przygotowałam pyszne placki ziemniaczane tej firmy, które podałam jak zwykle z moim ulubionym szpinakiem. :)

 

Placki ziemniaczane to bardzo prosta potrawa - mawiała Babcia Zosia. Wystarczy klika ziemniaków, cebula i dobra tarka. I właśnie o tę tarkę chodzi, że trzeba na niej ziemniaki zetrzeć i czasu sporo zmitrężyć. Postanowiłam ułatwić sobie życie. Przygotowałam placki zgodnie z recepturą mojej mamy Zosi, ale zamiast świeżych ziemniaków użyłam suszonych. Teraz to takie proste, wystarczy dodać trochę wody i ciasto gotowe. Życzę smacznego, Małgorzata Sysiak.*

* źródło: http://sklep-sys.pl/pl/p/PLACKI-ZIEMNIACZANE-KLASYCZNE/37
 


Mieszanka na placki ziemniaczane klasyczne składa się z:
ziemniaki suszone (min. 60%),
skrobia ziemniaczana,
cebula suszona, 

sól 

  Opakowanie zawiera dwie mniejsze saszetki (każda po 100g).
Z całości wychodzi ok 12 placków.


Wykonanie:
Wystarczy dodać 200 ml wody, 1 jajko i odstawić na 10 minut.
Po tym czasie smażymy placki na rozgrzanej oliwie, z obu stron na złoty kolor.
Wystarczy 20 minut, i placki ziemniaczane są gotowe!


ja dodatkowo przygotowałam:
szpinak w liściach mrożony

2 ząbki czosnku
1/2 cebuli
odrobina śmietanki

kilka kropel oliwy z oliwek  
sól
 
pieprz

Wykonanie:
Oliwę rozgrzać na patelni, dodać szpinak. Można też dodać odrobinę wody, dusić pod przykrywką do czasu, aż będzie miękki. Na drugiej patelni na odrobinie oliwy podsmażyć posiekaną cebulę, dodać przeciśnięty przez praskę czosnek i podsmażyć krótko. Cebulę i czosnek dodać do szpinaku, wymieszać ze śmietanką, przyprawić solą i pieprzem. 

Dusić jeszcze chwilę pod przykryciem.
Podawać z placuszkami ziemniaczanymi! :)




Placki ziemniaczane można podawać oczywiście wg uznania, z cukrem, konfiturą, musem malinowym, gulaszem, jak kto lubi! :)

1 komentarz:

  1. Współpracowałam z tą firmą, świetna współpraca.
    Te placuszki zresztą jak wszystko tej firmy jest pyszne.

    OdpowiedzUsuń

Smacznego!