Trufelkowy świat

poniedziałek, 15 kwietnia 2013

kurczak na butelce piwa

Wczoraj robiłam mojego pierwszego kurczaka na butelce... Wyszedł przepyszny! Soczysty, z chrupiącą skórką... Pycha! 



Składniki:
1 średni kurczak
sól
pieprz
papryka słodka lub ostra
inne ulubione przyprawy
czosnek
butelka piwa 0,5l (oczyszczona z etykietek)




Wykonanie:
Kurczaka natrzeć od zewnątrz i wewnątrz przyprawami. Odstawić na ok 2 godziny. Przygotowane mięso nadziać na butelkę z piwem i wstawić do piekarnika. Piec ok 90 minut w temperaturze 180 stopni. Aby kurczak był soczysty podczas pieczenia podlewać go sosem, który powstaje.
Jeżeli piwo nie wypływa z butelki, dodajemy do niego odrobinę soli.
Kurczaka można urozmaicić poprzez dodanie do formy pokrojonych ziemniaków, posmarowanych oliwą i przyprawionych wg uznania.

Ja podałam kurczaka z duszonymi ziemniakami i surówką z buraczków.



Smacznego! :)

17 komentarzy:

  1. ale mi slinka pociekła, swietnie wyglada i zapewne tak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Naprawdę smaczny i prosty w wykonaniu :)

      Usuń
  2. I jak smacznie wygląda! Wyszedł idealnie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:))
      Musiałam mu tylko przed upieczeniem obciąć nogę i dwa skrzydła (będzie na rosołek), bo byłby za duży na naszą dwójkę :))
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
    2. a uda pieczone akurat są najsmaczniejsze. polecam je zjeść w pierwszej kolejności a z pozostałej piersi [na zimno] zrobić arcyprostą i wybitną w smaku kanapkę z kurczakiem tj. dobrej jakości bagietka, pomidor, sałata, majonez + upieczona kura. w opieczonej chrupiącej bagietce, nawet resztki suchej, zimnej piersi której kiedyś nienawidziłem smakują genialnie

      Usuń
  3. wspaniały :) na taki obiadek to ja się piszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. fajny pomysl na kurczaka :) mozemy obserwować :)
    pozadrawiamy i zapraszamy do nas ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chętnie odwiedzę ;)
      Pozdrawiam i polecam kurczaka :)

      Usuń
  5. o kurcze! jaki fajny pomysł, podbieram i będę próbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo pyszny, soczysty i ma pyszną skórkę :)
      Pierwszy raz to go zrobiła chyba moja Babcia, niebo w gębie było...
      Postanowiłam powtórzyć.. jest naprawdę mega!:)

      Usuń
  6. A jak ci sie miesci butelka w piecu?Mam takie 650ml. piwo i nie chce wejsc do pieca- za wysokie.Uzywasz .33 czy 0.5 lt./

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja użyłam o,5 l butelki :)
    I na najniższym "piętrze" piekłam kurczaka :)
    Myślę, że 650 ml na pewno nie wejdzie do pieca:(

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurczaczek wyszedl dobry ale piwo zostalo w butelce.Co jest nie tak?A moze tak mialo byc?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic tego piwa nie ubylo.Dlaczego?Myslalam ze powinno wyplywac i polewac kurczaka.

      Usuń
  9. Jeżeli piwo nie wypływa trzeba wsypać do butelki odrobinę (małą łyżeczkę) soli. Wspomniałam o tym w przepisie, ponieważ zdarza się że niektóre piwo nie wypływa, ale kiedy doda się łyżeczkę soli, piwo zaczyna natychmiast polewać kurczaka. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zaraz zabieram się do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń

Smacznego!