Trufelkowy świat

poniedziałek, 31 grudnia 2012

placek z prince polo ;)

Czas leci naprawdę szybko, dzień za dniem, przepis za przepisem. A dzisiaj ostatni dzień w tym roku. 
Chciałam ten Rok zakończyć słodkim akcentem - z Prince Polo.


Składniki na biszkopt:
5 jaj
5 łyżek cukru
4 łyżki mąki tortowej
1,5 łyżki gorzkiego kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Wykonanie:
Białka ubijamy z cukrem na sztywno, dodajemy po jednym żółtku, ubijamy jeszcze chwilę.
Przesiewamy mąkę, proszek i kakao, mieszamy drewnianą łyżką.
Pieczemy w średnio nagrzanym piekarniku 25-30 minut w 175 stopniach. Do efektu suchego patyczka.
(ja użyłam blaszki o wymiarach ok 20x40)

Bezowe ciasto - składniki:
6 białek
1 szkl cukru
3 duże PRINCE POLO - pokruszone
100 gram orzechów włoskich, drobno posiekanych
100 gram wiórków kokosowych

Wykonanie:
Białka ubijamy na sztywno z cukrem. Do masy dodajemy wafelki, orzechy i wiórki - mieszamy drewnianą łyżką.Pieczemy ok 15-20 minut w 175 stopniach.

Masa kajmakowa - potrzebujemy:
300 gram masła
4 żółtka
1 łyżeczka cukru
masa kajmakowa (ok 400gram)

Wykonanie:
ok 10 łyżek spirytusu, (ja dodałam kawówkę domowej roboty) ;)
żółtka ubijamy z cukrem. Masło ucieramy i dodajemy po jednej łyżce masy żółtkowej, ubijając na wysokich obrotach. Następnie dodajemy stopniowo masę kajmakową i na końcu alkohol.

Przekładamy - biszkopt - masa - beza, na wierzch można posypać gorzkim kakao :)





Smacznego Nowego Roku! :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Smacznego!