Trufelkowy świat

czwartek, 10 kwietnia 2014

gulasz z wątróbki wieprzowej

Nigdy nie robiłam gulaszu z wątróbki, tym bardziej z wieprzowej. Zawsze wybierałam wątróbkę drobiową. Ale było wieprzobicie, dostaliśmy przeogromną wątrobę , no i postanowiłam zrobić z niej właśnie gulasz.

Mięso było mięciutkie, sos przepysznie komponował się z ryżem i surówką ze świeżo tartej marchewki i jabłka.


 Składniki:
wątróbka wieprzowa - u mnie ok 1kg
1 cebula
1/2 jabłka
1 marchewka
liść laurowy
ziele angielskie
pieprz w kulkach
sól
pieprz
mąka 
woda
oliwa

Wykonanie:
Wątróbkę oczyścić, pokroić w kostkę. Cebulę i jabłko pokroić również w kostkę, marchewkę zetrzeć na najmniejszych oczkach.
Olej rozgrzać w garnku, obsmażyć wątróbkę z każdej strony. Dodać cebulę i smażyć jeszcze 5 minut. Podlać wodą (u mnie ok 1 kubek). Dodać jabłko, marchewkę, liść laurowy, ziele i pieprz w kulkach, dusić ok 30 minut pod przykryciem, od czasu do czasu mieszając.
Pod koniec odlać trochę powstałego płynu, wymieszać go z mąką i zrobić sos. Doprawić wg uznania.

Smacznego! :)

6 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. A do watróbki marchew ijablko starte na jakiej tarce?

    OdpowiedzUsuń
  4. Jabłko w kostkę marchewka na małych oczkach:)

    OdpowiedzUsuń
  5. troszkę ten przepis ulepszyłem dodałem przyprawę do gulaszu , nie dawałem jabłka bo nikt u mnie w domu nie przepada z jabłkami i powiem że rewelacja śliczne dzięki za ten przepis

    OdpowiedzUsuń

Smacznego!