Trufelkowy świat

wtorek, 24 czerwca 2014

Placki ziemniaczane z suszonymi pomidorami SyS

Firma SyS, słynąca z obiadów, dla zabieganych i mających mało czasu ludzi.
Szybko i przede wszystkim zdrowo, bez sztucznych barwników, konserwantów, przygotowane na bazie suszonych warzyw.

Przygotowałam placki ziemniaczane z suszonymi pomidorami.
Wyszło przepysznie i smakowało wszystkim domowników.

"Placki ziemniaczane to bardzo prosta potrawa - mawiała Babcia Zosia. Wystarczy klika ziemniaków, cebula i dobra tarka. I właśnie o tę tarkę chodzi, że trzeba na niej ziemniaki zetrzeć i czasu sporo zmitrężyć. Postanowiłam ułatwić sobie życie. Przygotowałam placki zgodnie z recepturą mojej mamy Zosi, ale zamiast świeżych ziemniaków użyłam suszonych. Teraz to takie proste, wystarczy dodać trochę wody i ciasto gotowe. Życzę smacznego, Małgorzata Sysiak."*
*cytat ze strony internetowej firmy SyS



Mieszanka na placki ziemniaczane klasyczne składa się z:
ziemniaki suszone (min. 56%),
skrobia ziemniaczana,
pomidor suszony (min. 8%),
cebula suszona,
czosnek suszony,
sól,
papryka ostra,
oregano,
bazylia


Opakowanie zawiera dwie mniejsze saszetki (każda po 100g).
Z całości wychodzi ok 12 placków.
Wykonanie:
Wystarczy dodać 200 ml wody, 1 jajko i odstawić na 10 minut.
Następnie przechodzimy już do smażenia placuszków.
W sumie 20 minut i gotowe i najważniejsze, że przygotowane na bazie zdrowych składników!
Z plackami ziemniaczanymi można kombinować, można dodać pokrojoną szynkę, paprykę, żółty ser i inne ulubione dodatki.

ja dodatkowo przygotowałam:
szpinak w liściach mrożony

ząbek czosnku
odrobina śmietanki

kilka kropel oliwy z oliwek  

sól
 

pieprz

Wykonanie:
Oliwę rozgrzać na patelni, dodać szpinak. Można też dodać odrobinę wody, dusić pod przykrywką do czasu, aż będzie miękki. Dodać czosnek przeciśnięty przez praskę, śmietankę, sól i pieprz. Dusić ok 10 minut pod przykryciem.

Przygotowałam do nich szpinak z czosnkiem, ponieważ uwielbiam placki ziemniaczane, naleśniki, makaron i wszystko inne ze szpinakiem. :)
Wyszło naprawdę bardzo smacznie.
Mogę z czystym sumieniem polecić ten produkt, dla tych, którzy chcą zaoszczędzić sobie trochę czasu! :)

1 komentarz:

Smacznego!