Trufelkowy świat

sobota, 22 czerwca 2013

Pierogi z kapustą i pieczarkami

Kapustę do pierogów zrobiłam z tego przepisu:
kapusta z pieczarkami




Składniki na ciasto pierogowe:
600 g mąki tortowej
ok szkl ciepłej wody
1 żółtko
szczypta soli
ok 1/2 kostki miękkiego masła




Wykonanie:
Mąkę przesiać, dodać żółtko i sół. Wyrabiać ciasto, stopniowo dodając ciepłą wodę. Kiedy składniki się połączą, dodać miękkie masło. Urabiać ok 3-5 minut. Ciasto idealnie odchodzi od rąk i z łatwością się urabia. Polecam!
Ciasto dzielimy na 3 części, wałkujemy, dodajemy farsz, zlepiamy i wrzucamy do wrzącej, osolonej wody. Gotujemy do wypłynięcia.

Podajemy z cebulką.
Smacznego! :)







9 komentarzy:

  1. pyszne muszą być:) bardzo lubię każde pierogi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja najbardziej z kapustą i grzybami/pieczarkami :))
      potem każde inne :D
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Uwielbiam! Lepienie pierogów dodatkowo wszystkich integruje we wspólnym czynie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że tak :)
      Wspólnie lepi się najlepiej! :)

      Usuń
  3. jak ja kocham pierogi :) i lepić i jeść ;)piękne Ci wyszły, piękne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też uwielbiam pierogi , lepić i jeść :D najmniej lubię wałkować tylko :D

      Usuń
  4. ja niestety mam słomiany zapał, lepię 15 sztuk i sprzątam:)

    OdpowiedzUsuń

Smacznego!