Trufelkowy świat

czwartek, 25 września 2014

Ryba w mleczku kokosowym

Na dworze szaro, deszczowo, jak ja nie lubię jesieni... A czuć ją bardzo mocno, przynajmniej ja czuję. Na poprawę humoru ugotowałam dziś rybkę w mleczku kokosowym, które mogłam przetestować dzięki uprzejmości Kuchni Świata...
Sama byłam ciekawa efektu... Ale wyszło naprawdę pysznie!
Z brązowym ryżem - duet doskonały...





Składniki:
400 g ryby, np. filet z mintaja
1 puszka mleczka kokosowego (u mnie z Kuchni Świata)

1 cebula
1 ząbek czosnku
oliwa z oliwek (np. Develey)
1 łyżeczka cynamonu (np. SKWORCU)
1 łyżeczka imbiru mielonego
1/2 łyżeczki curry
1 łyżeczka kurkumy
świeżo mielona sól
świeżo mielony pieprz
2 pomidory obrane ze skórki i pokrojone w kostkę
natka pietruszki
dodatkowo:
brązowy ryż ugotowany wg przepisu na opakowaniu


Wykonanie:
Oliwę rozgrzać na patelni, wsypać łyżeczkę cynamonu i posiekaną cebulę, kiedy cebula się zeszkli dodać przeciśnięty przez praskę czosnek, po krótkiej chwili imbir, kurkumę oraz curry. Po 2 minutach dodać pomidory, chwilę dusić, po czym dolać mleczko kokosowe, kiedy sos curry się zagotuje wrzucić pokrojoną w kostkę rybę. Dusić 10-15 minut, na koniec przyprawić solą i pieprzem.
Całość posypać posiekaną natką pietruszki.
I gotowe! :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Smacznego!