Trufelkowy świat

czwartek, 9 stycznia 2014

Placek z węgierkami

Trochę zaległości się narobiło dlatego dzisiaj więcej niż jeden przepis :)
Przed chwilą z pieca wyjęłam pyszne ciasto z węgierkami zrobione wg tego pysznego przepisu.

Jest naprawdę pyszne, wymaga bardzo mało składników i jest bardzo proste.
Ogólnie jestem trochę chora, podziębiona, na antybiotyku, a że mam urodziny:P (ojjj nie pamiętam które:D), postanowiłam przygotować coś szybkiego.

Z racji, że miałam w zamrażalniku śliwki, zrobiłam ciasto ze śliwkami.


Składniki:
szkl + 2 łyżki mąki tortowej
80 g roztopionego masła
6 jajek (osobno żółtka i osobno białka)
7 łyżek cukru
śliwki (połówki)
cynamon
cukier trzcinowy lub zwykły - 1 łyżka

Wykonanie:
Białka ubijamy na sztywno z dwoma łyżkami cukru.
W drugiej misce ubijamy żółtka na kogiel mogiel z pozostałym cukrem.
Mąkę przesiać.
Do żółtek dodać 2 łyżki ubitej piany z białek. Wymieszać delikatnie.
Następnie dodać na przemian masło i mąkę i wymieszać delikatnie drewnianą łyżką.
Na koniec dodać ubitą pianę i wymieszać bardzo delikatnie.
Przelać do formy kwadratowej lub okrągłej. 
Ułożyć śliwki rozcięciem do góry.
Posypać cynamonem i cukrem. Piec ok 40 minut w temperaturze 180 stopni.

Gotowe! :)











2 komentarze:

Smacznego!