Trufelkowy świat

czwartek, 9 stycznia 2014

Cytrynek

Kolejny przepis na coś słodkiego i dobrego i totalnie cytrynowego znalazłam w jednym z numerów gazetki przyślij przepis. :)
Robiłam go jeszcze w roku 2013, ale nie miałam naprawdę czasu podzielić się z nim z Wami.

Dlatego dzisiaj nadrabiam różne zaległości. :)
Ja z przepisu zrobiłam mniejszą blaszkę plus cztery desery :).



Składniki na biszkopt:
4 jajka
1/2 szkl mąki krupczatki
1/2 szkl mąki ziemniaczanej
3/4 szkl cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3-4 łyżki wody


Wykonanie:
Białka ubić na sztywną pianę, dodać cukier i nadal ubijać. Następnie dodać wodę i po jednym żółtku (z każdym żółtkiem ubijać ok 15sekund). Do masy dodać stopniowo mąki i proszek do pieczenia, mieszając delikatnie drewnianą łyżką. Ciasto wylać na blachę (wysmarowaną wcześniej tłuszczem i posypaną kaszką manną). Piec ok 25minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. (w zależności od pieca)

Poncz cytrynowy:
sok z półtorej cytryny
3/4 szkl wody

Wykonanie:
Sok wymieszać z wodą.
Skropić biszkopt. Resztę odstawić.

Masa cytrynowa:
1 galaretka cytrynowa
1/2 kostki masła
2 budynie śmietankowe 
1 szkl cukru
2 jajka (osobno białka i żółtka)
sok z 1/2 cytryny

Wykonanie:
Z 1/2 litra wody odlać pół szklanki i rozpuścić w niej budynie. Resztę wody zagotować z cukrem i ugotować jak budyń. Gorący wymieszać z galaretką. Wystudzić.
Białka ubić na sztywną pianę.
Masło utrzeć z żółtkami i dodać stopniowo budyń i sok z 1/2 cytryny, nadal ucierając. Następnie dodać ubitą pianę i delikatnie wymieszać. Wyłożyć na biszkopt. Schłodzić ok godziny w lodówce.

Masa śmietanowa:
1/2 l kremówki
1,5 łyżeczki żelatyny
4 łyżki cukru pudru

Wykonanie:
Żelatynę rozpuścić w 1/4 szkl gorącej wody. Wystudzić. 
Schłodzoną kremówkę ubić na sztywno z cukrem. Zmniejszyć obroty, dodać żelatynę.
Masę śmietanową wyłożyć na masę cytrynową.

Dodatkowo:
paczka biszkoptów
kakao gorzkie 

Wykonanie:
Biszkopty nasączyć w pozostałym ponczu, wyłożyć na masę śmietanową, posypać kakao.
Schłodzić w lodówce kilka godzin.

Ja zrobiłam na mniejszej blaszce, dlatego w tej samej kompozycji zrobiłam desery :).



Smacznego dnia ! :)

3 komentarze:

Smacznego!