Trufelkowy świat

czwartek, 15 sierpnia 2013

Blok czekoladowy

Dzień dobry wszystkim :)
Bardzo przepraszam za moją nieobecność, ale niestety jestem bardzo zabiegana, remonty, śluby, praca, nauka i tak czas ucieka jak szalony...

Żeby wynagrodzić Wam moją nieobecność mam dla Was coś słodkiego :)

BLOK CZEKOLADOWY z przepisu mojeciasto.pl.

Składniki:
500 g mleka w proszku
1 kostka margaryny lub masła
1/2 szkl wody
1,5 szkl cukru pudru (ja dałam szklankę)
5 łyżek kakao z wiatrakiem
6 paczek herbatników
200 g bakalii, ja dałam orzechy laskowe i migdały :)


Wykonanie:
Do rondelka wlać wodę, wsypać kakao i cukier. Mieszać wszystko na małym ogniu, aż składniki się połączą. Cztery paczki herbatników rozkruszyć (np. tłuczkiem).
Masę kakaową przełożyć do miski i ciągle mieszając mikserem dodać pomału mleko w proszku.
Do powstałej masy dodać pokruszone herbatniki. Wymieszać łyżką. Następnie dodać bakalie.
Formę keksową o długości ok. 30 cm. wyłożyć papierem do pieczenia. Przełożyć do niej połowę masy, następnie powtykać połamane kawałki herbatników (z dwóch pozostałych paczek), dodać resztę masy i znowu dodać kawałki herbatników. Całość mocno ugnieść wilgotną dłonią, wstawić do lodówki, najlepiej na całą noc.
Deser jest bardzo słodki, dlatego mała porcja osłodzi już nasze podniebienia :)).
 
 


4 komentarze:

Smacznego!