Trufelkowy świat

poniedziałek, 27 lutego 2017

Pomarańczowa babka żółtkowa

Dzień dobry Kochani, po mojej długiej nieobecności! :)
Już tłumaczę dlatego, aż tak długo mnie nie było.
Jak wiecie z niecierpliwością czekałam na nasze wymarzone cztery kąty, no i właśnie doczekałam się.
Wszystko trochę trwało, nie było zbytnio czasu, ani na gotowanie, ani na odpoczynek, na nic nie było czasu, chcieliśmy jak najwięcej naszego czasu poświęcić na wykańczanie mieszkania. Codziennie było coś do zrobienia, potem przeprowadzka, mnóstwo kartonów, wszystkie rzeczy trzeba było poukładać, znaleźć dla nich odpowiednie miejsce, wybrać ostatnie dodatki, lampy, kontakty, potem opóźnienia fachowców, ostatnie poprawki, przyznam że te ostatnie dni były naprawdę wyczerpujące. 
Mieszkamy już dwa tygodnie, ale jeszcze każdego dnia znajdzie się coś do zrobienia, przywiercenia, posprzątania i tak czas leci, strasznie szybko, za szybko uciekają nam te dni, teraz czas, aby zwolnić, nie spieszyć się nigdzie, odpocząć, wynudzić się nawet (to też czasami jest człowiekowi potrzebne!).

Po tej mojej nieobecności wracam do Was pełna nowych pomysłów, nowych inspiracji i motywacji :).
Jeszcze uczę się sprzętów w moim królestwie, płytę gazową zamieniłam na indukcję (już ją poznałam lepiej, bo na początku nie mogłyśmy się dogadać;)). Nowe noże są tak ostre, że dzisiaj ucierpiał mój palec, dość mocno. Ale przejdźmy do tematu, tematu słodkości :). Bo co jak co, ale słodycze najbardziej poprawiają mi humor! :) Myślę, że większość z nas tak ma.

Robiłam ostatnio tort bezowy (pierwszy raz w życiu!), byłam przeszczęśliwa jak okazało się że wyszedł :). Zostały mi żółtka, a że nie lubię wyrzucać jedzenia, postanowiłam, że muszę coś z nich zrobić.
Padło na babkę żółtkową. Zainspirowałam się przepisem z bloga Kulinarne Szaleństwa Margarytki.
Zapraszam!



Składniki:
7 żółtek
200 g masła
1 szkl cukru
ziarna z 1 laski wanilii
skórka otarta z 2 pomarańczy
400 g mąki tortowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
5 łyżeczek śmietanki 30%
dodatkowo:
cukier puder do posypania babki


Wykonanie:
Mąkę przesiać, wymieszać z proszkiem do pieczenia.
Masło, cukier, ziarna z laski wanilii, skórkę z pomarańczy utrzeć mikserem na puszystą masę, potem stopniowo dodać po jednym żółtku, cały czas ucierając maślaną masę. Następnie dodać stopniowo mąkę na przemian ze śmietanką. Gotowe ciasto przełożyć do wysmarowanej masłem i obsypanej bułką tartą formy na babę. Piec ok 50 minut w nagrzanym do 180 stopni piekarniku. Przestudzoną babkę posypać cukrem pudrem.
Smacznego!




4 komentarze:

Smacznego!